• Imprimeix

Pla estratègic de l'audiovisual

Santi Vila: "El nou pla estratègic ha de consolidar l'audiovisual català com un referent de qualitat a Europa"

29/03/2017 15:03
Pla audiovisual

El conseller de Cultura pacta amb el sector un nou pla que adequa les polítiques públiques a la realitat amb l’objectiu d’assolir l’excel·lència
El document preveu, entre altres mesures, un nou sistema d’avaluació de projectes i d’indicadors i la revisió i renovació de les línies d’ajut
L’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC) destina aquest 2017 més de 21 MEUR al sector, gairebé el triple que els recursos del 2014

 

El conseller de Cultura, Santi Vila, ha presentat, en el transcurs d’una reunió amb les empreses i agents del sector audiovisual, el nou pla estratègic de suport a l’audiovisual català 2017-2020, que és la nova eina del Departament de Cultura que adequa les polítiques públiques a la realitat del sector. Vila ha assenyalat que l’objectiu del nou pla ha de ser “consolidar l’audiovisual català com un referent de qualitat a nivell europeu, creador de riquesa i ocupació especialitzada i amb continguts adreçats a una àmplia varietat de públics”.

El conseller considera que aquesta nova eina servirà per “donar suport a tota la cadena de valor per consolidar una estructura empresarial que generi fluxos de riquesa i ocupació estable”. “Tenim estratègia i tenim pressupost”, va dir Vila, en referència als més de 21 MEUR que destinarà aquest 2017 l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC) a línies d’ajut i actuacions específiques per al sector audiovisual. Aquesta xifra gairebé triplica els 7,5 MEUR que s’hi van destinar l’any 2014. Vila va assegurar que “hi ha raons per l’optimisme” i va fer una crida al sector per “auto-imposar-se l’excel·lència perquè sabem que és la millor manera que tenim per tirar endavant”.

El pla estratègic de suport a l’audiovisual català s’ha consensuat amb el sector i defineix les eines més adequades per acompanyar el desenvolupament dels projectes, ja sigui des d’un punt de vista de mercat –local o internacional- o des del model productiu. En aquest sentit, el pla es desenvolupa a partir d’una sèrie de mesures que passen per l’establiment d’un nou sistema d’avaluació de projectes, la creació d’un sistema d’indicadors, la revisió i renovació de línies d’ajut i l’estructuració de les actuacions segons el que preveu la normativa.

En aquest sentit, els canvis en el sistema d’ajuts públics són deguts a la influència de la digitalització en la producció, els hàbits de consum i els nous models de negoci, factors que evidencien la necessitat d’adaptar les línies d’ajut a l’abast de cada projecte.

El pla també busca reforçar les estructures empresarials,  afavorint projectes per professionalitzar les estructures empresarials, implementant estratègies ben formulades i ben executades, desenvolupant polítiques de formació especialitzada i d’atracció de talent i amb accions encaminades a l’atracció d’activitat internacional.

També vol contribuir a la diversitat des de la identitat cultural pròpia, amb el foment de projectes de naturalesa molt diversa que atreguin públics segmentats, que els entretinguin i que els enriqueixin culturalment.

L’objectiu, doncs, és anar més enllà de les produccions més locals de cinema i televisió per fer productes d’un abast més global, en els dos formats, i també altres tipus de productes audiovisuals, com ara la televisió d’entreteniment, la publicitat o els videojocs.