• Imprimeix

2. Problemes tècnics durant la tramitació

Quan surt aquest missatge vol dir que el navegador d'Internet l'intenta obrir el formulari amb una versió que l'Adobe que no sap llegir. Per obrir el document, cal que aneu a la carpeta de descàrregues d'Internet on s'ha desat el formulari, premeu botó dret del ratolí: "obrir amb" i seleccioneu "Adobe reader". Necessitareu tenir la versió 9.1 o superior de l'Adobe Reader. Si no la teniu, us la podeu descarregar de forma gratuïta al web d'Adobe.

Una altra manera per obrir el formulari des del navegador d'Internet és desactivar el mode de visualització de PDF que ve per defecte en els navegadors. Si es desactiva, s'obrirà automàticament el formulari. Per a més informació consulteu el manual Com tramitar en línia de Tràmits gencat.

Cal evitar el navegador Safari. Amb Chrome i amb Firefox no hauria de donar cap problema.

Segurament, teniu el certificat instal·lat al vostre navegador d'internet i l'únic pas que resta és fer una còpia de l'arxiu del certificat i baixar-la a una carpeta del vostre ordinador a fi que la pugueu trobar quan us toqui signar el PDF. Per fer-ho, heu d'anar a opcions o preferències del navegador i a opcions avançades, buscar "Certificats". Aneu a la pestanya "Els meus certificats" i marqueu l'opció "Baixar una còpia" o "exportar certificat". Haureu de posar-li un nom a l'arxiu de certificat i informar de la contrasenya. És molt important que el format amb què us descarregueu el certificat sigui .pkcs6 o .pkcs12.

Ara ja teniu el certificat desat en una carpeta del vostre ordinador i quan hagueu de signar el formulari de sol·licitud ja podreu trobar ràpidament l'arxiu del certificat digital.

Recomanem que aneu a l'oficina de registre en què us vàreu donar d'alta el certificat perquè revoquin l'antic i us en facin un de nou, amb contrasenya nova.

Si es tracta d'una incidència tècnica causada per una aturada de Tràmits gencat i que no us permeti enviar a tramitar el formulari de sol·licitud, haureu de fer una captura de pantalla de l'espai de tramitació de la sol·licitud en què es vegi clarament el missatge d'error que us retorna la plataforma. Caldrà que envieu la captura, juntament amb el formulari de sol·licitud a la bústia de contacte de la Generalitat i a la bústia de l'OSIC: osic@gencat.cat. Un cop haguem rebut la vostra incidència, verificarem si efectivament aquesta era aliena a la persona sol·licitant i iniciarem el procés per resoldre la incidència.

Disposem d'un servei presencial de tramitació atesa en l'enviament de sol·licituds. Per fer-ne ús heu trucar al 933162847.